Pretraži ovaj blog

nedjelja, 17. travnja 2011.

ANKETA: Motivacija zaposlenih - Belišće d.d.


Anketa o zadovoljstvu i motivaciji zaposlenih, provedena u poduzeću Belišće d.o.o., još je jedan pokazatelj loše situacije naših firmi, točnije nezadovoljstva njihovih ključnih resursa - zaposlenika. Ispitanici koji su pristali ispunjavati anketu zaposlenici su firme Belišće d.d., tvornice papirne i ambalažne industrije. Anketa sadrži jedanaest pitanja.  Statističke podatke dobila sam ispitivajući ukupno pedeset i troje ljudi. 





Među ispitanicima, 57% ispitanih bile su žene. Najveći postotak ispitanih u kategoriji su od 31. do 40. godine te od 41. do 50 godina (33%). Nadalje, zaposleni između 51. i  60. godine čine 30% ispitanika. Starijih od 60 godina nije bilo.


Što se tiče strukture radnih mjesta, najveći broj ispitanika (45%) jesu referenti. Samo 5% ispitanih zaposlenika Belišća su radnici. Njih 20% rade kao voditelji, a 30% kao službenici. Niti jedan rukovoditelj nije ispitan.

Na pitanje u kolikoj mjeri ste zadovoljni svojom plaćom, čak 60% ispitanih odgovorilo je da su izrazito nezadovoljni. Njih 35% misli da nije tako loša, dok  je samo 5% ispitanih zadovoljno.
Zaposleni koje smo ispitali jesu li zadovoljni individualnim nagrađivanjem odgovorili su slijedeće: čak 80% izrazito je nezadovoljno, 15% misli da nije tako loše, a samo 5% je zadovoljno.

Sljedeće pitanje: ispune li nadređeni  sve što obećaju 25% ispitanika odgovorilo je pozitivno, dok se 75% izjasnilo negativnim odgovorom.

Na pitanje ''Što Vam daje motivaciju za rad?'' najveći broj ispitanika (60%) kao motivacijski faktor označio je nužnost zadržanja radnog mjesta. Na drugom mjestu motivatora našla se kreativnost posla (15%). Doprinos firmi dovoljna je motivacija za rad 10% ispitanika. Njih 5% motivirano je plaćom, a vlastiti napredak ''pokreće'' također samo 5% ispitanika. Jednaki  postotak dobili su međuljudski odnosi (5%).

Kada sam upitala zaposlenike Belišća bi li ostali u firmi za koju trenutno rade, da im druga firma ponudi jednak iznos plaće, odgovori su dali poprilično ohrabrujuću sliku izrazite lojalnosti. Naime, čak 85% ispitanika bi ostalo.

Pitanje: ''Je li Vam mogućnost napredovanja bitna?'', odgovor: i nije obećavajući. Većina ispitanika (65%) odgovorila je pozitivno, dok čak 35% mogućnost napredovanja ne smatra bitnim.

Ispitujući zaposlene koji nematerijalni faktori po njihovom mišljenju najviše utječu na dobro obavljen posao, njih 78% vidi značaj u organizacijskoj klimi te ju stavlja na prvo mjesto. 7% postavilo ga je na treće mjesto. Organizacijsku klimu nitko ne smatra nebitnom.

Participacija u važnim odlukama najbitnija je samo njih 10%. Na drugo mjesto važnosti stavilo ju je 30%, dok je na trećem mjestu najvećem broju ispitanika – čak 10%. 10% ispitanih smatra ovaj faktor poprilično nebitnim te ga stavlja na četvrto mjesto, a čak 50% misli kako je participacija u odlukama najmanje bitna za dobar rad. Mogućnost napredovanja na prvo mjesto stavilo je njih 43%, dok je ono na  drugom mjestu za njih 21%.  Na treće mjesto ovaj faktor stavilo je 15% ispitanika. 21% anketiranih smatra ga potpuno nevažnim.

Fleksibilno radno vrijeme nikome nije bilo na prvom mjestu za dobro obavljen posao. 27% stavilo je taj faktor na drugo mjesto, a najveći broj njih stavilo ga je na treće mjesto (36%). Njih 27% smatra da je nebitno.

Nadalje, čak 54% ispitanika na prvo mjesto stavlja kreativan posao, dok ga njih 23% vidi na drugom mjestu. Na trećem, ono je za 8% ispitanih, a jednak postotak ispitanih ne vidi važnost tog faktora.

Da bi dobro obavili posao, njih 33% smatra da treba imati dobre rukovoditelje. Ovaj faktor jednak postotak ljudi vidi i na drugom mjestu. Treće mjesto važnosti dalo mu je 17%, a 8% ispitanih stavilo ga je na četvrto mjesto. Na peto mjesto smjestilo ga je također 8% ispitanika.
Sigurnost posla, kao osnovu za dobar rad, vidi 39% anketiranih te ju stavlja na prvo mjesto. Slijedeće mjesto zauzelo je 8% odgovora, treće nešto više – 39%. Njih 8% smatra kako sigurnost posla nije bitna za dobro obavljen posao.

Posljednji faktor, povratna informacija o uspješnosti najbitnija je za samo 10% ispitanih. Za 20% ispitanih djelatnika ona je na drugom mjestu. Za treće mjesto odlučilo se najviše ljudi – 30%, a za četvrto malo manje – 20%. Jednak postotak ispitanika smatra ovaj faktor najmanje važnim.

Onim što rade, sveukupno je zadovoljno njih 70%, dok se 30% ispitanih izjasnilo sveukupnim nezadovoljstvom na poslu.

Na konstataciju ''Da sam motiviraniji, sigurno bih davao bolje rezultate.'' Potvrdno je odgovorilo 80% ispitanih djelatnika. Njih 20% nije se složilo s tvrdnjom.






Analizirajući anketu, primjetila sam kako zaposleni nisu ni približno motivirani u onoj mjeri u kojoj bi trebali biti. Razlog tomu možda leži u dobnim skupinama zaposlenika koje prevladavaju  (40 - 60 godina), jer nailazeći na one mlađe, kojih je bilo samo nekoliko, rezultati nisu bili tako loši. Mogla sam primjetiti kako su mladi ljudi itekako željni napredovanja i kreativnog posla. Uzimajući u obzir sve  dobivene rezultate, ipak je zanimljiva i iznenađujuća činjenica da su izrazito lojalni (85% ne bi otišlo u drugu firmu). Kao poražavajući podatak valja spomenuti onih čak 65% zaposlenika kojima vlastiti napredak i razvoj nisu nimalo bitni.







IZVOR: vlastita izrada 




Nema komentara:

Objavi komentar